Košuta predstavio rezultate Uprave za inspekcijske poslove

0
476

Uprava za inspekcijske poslove uspješno je okončala period pojačanog inspekcijskog nadzora u ljetnjoj turističkoj sezoni – od 1. maja do 31. avgusta obavivši više od 18 hiljada kontrola i izdavši prekršajne naloge u vrijednosti od gotovo tri miliona eura – saopštio je na konferenciji za medije direktor Uprave Alija Košuta.

„Nadzor u ovogodišnjoj turističkoj sezoni smo realizovali organizaciono drugačije nego ranijih godina: angažovali smo nove, mlade inspektore koji predstavljaju dodatnu vrijednost i koji su u tim Uprave unijeli novu energiju. Ovom prilikom želim posebno da istaknem i pohvalim njihov rad i posvećenost, ali naravno da ne zanimarimo i iskusne inspekcijske kadrove sa kojima su zajedno doprinijeli napornim radom da se postignu rezultati o kojima danas govorimo“ – rekao je Košuta.

Direktor Uprave za inspekcijske poslove je rekao da su inspekcije tokom protekle turističke sezone bile naročito usmjerene na zaštitu zdravlja ljudi, suzbijanje sive ekonomije iz oblasti ugostiteljstva, trgovine, zanatskih djelatnosti, zapošljavanja i ostvarivanja prava zaposlenih.

Sa konferencije za medije

„Paralelno sa akivnostima na primorju, gdje je turistička sezona bila u jeku, Uprava za inspekcijske poslove je pojačano vršila nadzor i u pet sjevernih opština, čemu u prilog govori i činjenica da je u naznačenom periodu ukupno na teritoriji Crne Gore izvršeno gotovo 18,5 hiljada kontrola, pri čemu je u više od pola utvrdila nepravilnosti. Ove godine izdato je prekršajnih naloga u vrijednosti od gotovo 3 miliona eura što je deset odsto više nego prošle godine. O izvrsnim efektima rada inspekcija govori i podatak da je evidentirano preko 1000 lica angažovanih bez ugovora o radu, a da je za 330 lica regulisan radno-pravni status u skladu sa zakonom nakon postupanja inspektora“ – rekao je Košuta.

Ovogodišnja za inspekcije uspješna turistička sezona rezultat je činjenice da su uvedene dvije novine: rotacija inspektora tako što su inspektori iz Centralnog i Sjevernog regiona bili angažovani i na Primorju, a povremeno u sklopu mobilnih ekipa i u pet sjevernih opština kao i stalna koordinacija u kojoj su učestvovali pored Uprave za inspekcijske poslove i predstavnici Ministarstva održivog razvoja i turizma, Nacionalne turističke organizacije, lokalnih organa uprave, JP za zaštitu morskog dobra, Poreske uprave, Granične policije, te povremeno i predstavnici JP Nacionalni parkovi, Ministarstva saobraćaja i pomorstva, Crvenog krsta.

„Ovakvim sinergijskim djelovanjem  obezbijeđen je sveobuhvatniji nadzor i potpuno razgraničenje nadležnosti inspekcija, odnosno izbjegnut je svaki sukob nadležnosti“ – rekao je direktor Uprave za inspekcijske poslove.

Posebno je naglašeno da su građani podnijeli ukupno 709 prijava ukazujući na različite potencijalne nepravilnosti na terenu.

„Djelujući prioritetno po prijavama građana, mimo redovnimh aktivnosti, stvroren je sinergijski efekat države i odgovornih pojedinaca na planu uvođenja sive ekonomije u zakonske tokove“ – rekao je Košuta zahvalivši se građanima na prijavama koje dovode do sinergetskog efekta.