Crna Gora od 1. jula punopravna članica Pariškog memoranduma

0
194

Od 1.jula Crna Gora biće punopravna članica Pariškog memoranduma – krovne evropske pomorske institucije u inspekcijskom nadzoru stranih brodova. Članice Pariškog memoranduma su primorske, evropske zemlje i Kanada. Dokument o učlanjenju Crne Gore, danas su u Sloveniji, na Brdu kod Kranja potpisali potpredsjednik Vlade, Ervin Ibrahimović i generalni sekretar Pariškog memoranduma Luk Smulder.

Crna Gora je ispunila sve obaveze neophodne za učlanjenje u Pariški memorandum, odlučeno je jednoglasno na 56. sjednici Upravnog odbora te institucije koji je zasijedao na Brdu kod Kranja u Sloveniji. Svečanosti je prisustvovao i direktor Direktorata za saobraćaj Mirsad Ćatović.

“Ovo je veliki dan za Crnu Goru, višestruko je značajan. Kao mediteranska država, koja visoko na agendi ima da što prije postane članica EU, poslali smo jasan signal da stojimo na tom putu”, rekao je Ibrahimović. On je zahvalio svim inspekcijama i rukovodstvu iz pomorstva, ali i članicama Pariškog memoranduma koje su davale nesebičnu podršku Crnoj Gori, što je rezultiralo potpisivanjem dokumenta o učlanjenju.

Generalni sekretar Pariškog memoranduma Luk Smulders podsjetio je da je Crna Gora morala da uskladi zakonsku legislativu sa ostalim državama članicama Pariškog memoranduma, kao i da se dodatno edukuju naši PSC inspektori. Zahvalio je ministru Ibrahimoviću i crnogorskoj pomorskoj administraciji.

“Tokom prethodnih godina, Crna Gora je pokazala da zavređuje članstvo u Pariškom memorandumu. Zbog okolnosti, proces učlanjenja je potrajao malo duže, ali zahvaljujući istrajnosti Crne Gore danas smo tu da vašoj zemlji poželimo dobrodošlicu u Pariški memorandum. Želim da vam čestitam na svim koracima koje ste preduzeli, posebno posljednjih godina”, naveo je Smulders. 

Prijem Crne Gore u Pariški memorandum, povećaće sigurnost plovidbe i znatno pojednostaviti administrativne procedure prilikom uplovljavanja stranih brodova u naše luke. Punopravnim članstvom u toj institituciji ispunjeno je i jedno od glavnih mjerila za zatvaranje Poglavlja 14 – saobraćajna politika u procesu pridruživanja EU.