Slike Ibrahima Kurpejovića u Baru

0
235

U sklopu likovnog programa zimske scene Barskog ljetopisa, u Dvorcu kralja Nikole u Baru otvorena je izložba crnogorskog slikara Ibrahima Kurpejovića.

Na otvaranju izložbe, autora i posjetioce pozdravio je dramski umjetnik Slobodan Marunović koji je potom kazivao stihove, a postavku je otvorila selektorka likovnog programa Festivala Anastazija Miranović, istoričarka umjetnosti.

U katalogu izložbe, ona je zapisala da Kurpejović suvereno vlada bojom koja je osnovni gradivno-narativni element koji „redukcijom prikazivačkog konotira oblik, sveden na znak, simbol, poruku“. Ti autentični mnemografski zapisi boja rasplamsalog sjevera prema riječima Miranović „kontekstuiraju smisao i sasvim određujuću leksiku, blisku mirisu zemlje s koje potiču“, otvarajući univerzalni diskurs suštine umjetnosti i života.

„Površinsko, višeplansko, kolažno slikarstvo, kratkog, oštrog ili širokog poteza, umjetnikov je izbor i način egzektivne artikulacije fizikuma slike, no značajniji je i suštastveniji Kurpejovićev pristup promišljanju unutarnje pojavnog, njegovo prevođenje u znakovno, u ineraktivni duktus koji čulno transponuje u mentalno, a banalno u filozofsko-estetsko“, dodala je na otvaranju Miranović.

Kurpejović, koji je ovom prilikom predstavio 24 rada, kazao je da je počastvovan i zadovoljan što je gost „ove značajne kulturne manifestacije, neću reći samo u Baru, već u Crnoj Gori“.

„Ljetopis zaista zavređuje šire poimanje. Pratim likovnu scenu Crne Gore i vidim da Bar ozbiljno vodi računa o likovnom stvaralaštvu. To je, čini mi se, posebno u posljednje dvije-tri godine na jednom zaista visokom nivou. Publika je, primjećujem, izuzetno likovno prisutna i likovno znana. Tako da mi je izuzetno drago što sam ušao u izbor učesnika Ljetopisa“, rekao je Kurpejović nakon otvaranja.

O njegovom djelu, u katalogu izložbe zapisano je i da je „autoportretno po svom karakteru“, te da je slikarstvo lirsko – apstraktne provenijencije, skladnih kompozicionih struktura, smjelih ritmičkih artikulacija likovnih elemenata „gdje je boja protoganist identitetski integrisanih zbivanja“.

Kurpejović je rođen 1960. u Sređanima, kod Rožaja. Akademiju likovnih umjetnosti završio je u Sarajevu 1985, a master studije na Internacionalnom univerzitetu u Novom Pazaru, na kojem je sada doktorand. Član je Udruženja likovnih umjetnika Crne Gore od 1987, a Sandžačkog udruženja likovnih umjetnika od 2003.

Jedan je od inicijatora organizovanja Likovnog kluba „Kula“ u Rožajama 1989, čiji je i predsjednik, a inicijator je Septembarskog likovnog salona, koji je do sada organizovan 15 puta. Kurpejović je do sada imao 17 samostalnih izložbi i preko 100 kolektivnih u zemlji i inostranstvu. Učesnik je više međunarodnih slikarskih kolonija i laureat nekoliko nagrada za slikarstvo, među kojima su prva nagrada na konkursu „Stvaralaštvo mladih na temu NOB-a i Socijalističke revolucije“ 1985. u Sarajevu; druga nagrada za idejno rješenje amblema i grba Rožaja, otkupna nagrada francuskog grada Betona 2002, prva nagrada „Pivo Karamatijević“ za slikarstvo u 2004. Međurepubličke zajednice za kulturno-prosvjetnu djelatnost iz Pljevalja.